tisdag 26 april 2011

Färsk buffelmozzarella och avocado i Sallad Caprese

På ett av de större varuhusen i Stockholm hittade jag i helgen alldeles nyimporterad färsk buffelmozzarella. Överlycklig bestämde jag mig direkt för en boll. Passade också på att investera i en flaska bättre olivolja, Dauro från Spanien är en favorit.


Den klassiska Sallad Caprese innehåller också färska tomater och basilika och för att göra den mer mättande lägger jag till en skivad acocado. Lite pressad citron, olivolja, flingsalt och ett varv med svartpepparkvarnen-klart! Tillsammans med en bit bröd blir det här en fräsch, lättlagad och mättande lunch, underbar att äta utomhus på en balkong eller i gröngräset.

3 kommentarer:

  1. Hej, vart hittade du den? Ska till Stockholm imorgon! :)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Hittade den på saluhallen på NK. Kan tänka mig att det finns på Hötorgshallen också. Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Åh tack dit ska jag idag, då Hötorgshallen hade inte alls något. :)

    SvaraRadera